Präsentation von Andreas' Jaguar XJ 40 Sovereign
Baujahr 1989 - Automatik-Getriebe
Motor: 6 Zyl. Reihe, Type AJ6; Ventilsteuerung: DOHC
Hubraum: 3590 ccm; Maximalleistung: 221 PS bei 5000 U/min
Max. Drehmoment: 392 Nm (289 lb·ft); Verdichtung: 9,6:1
Gemischaufbereitung: Lucas/Bosch Einspritzung
Höchstgeschwindigkeit: 219 km/h
Eine Besonderheit dieses Modells ist das weltweit erste Automatikgetriebe
mit manueller Schaltgasse. Optisch waren die Sovereign- und Daimler-
Varianten nun durch rechteckige „styled headlamps“ von den
Standardversionen zu unterscheiden.
The Jaguar XJ40 was the result of a 10 year design exercise with
the Jaguar design department attempting to best the classic design of the
first generation XJ6. The XJ40 prototypes began with a body design
very similar to the final result, wandered through the boxy, angular
shapes which were popular in the early-1980s, before returning to
the body style that we know today as the XJ40.
While the XJ40 body design was simplified greatly over that of the
series III XJ6, the XJ40 electrical system became much more complex.
Baujahr 1989 - Automatik-Getriebe
Motor: 6 Zyl. Reihe, Type AJ6; Ventilsteuerung: DOHC
Hubraum: 3590 ccm; Maximalleistung: 221 PS bei 5000 U/min
Max. Drehmoment: 392 Nm (289 lb·ft); Verdichtung: 9,6:1
Gemischaufbereitung: Lucas/Bosch Einspritzung
Höchstgeschwindigkeit: 219 km/h
Eine Besonderheit dieses Modells ist das weltweit erste Automatikgetriebe
mit manueller Schaltgasse. Optisch waren die Sovereign- und Daimler-
Varianten nun durch rechteckige „styled headlamps“ von den
Standardversionen zu unterscheiden.
The Jaguar XJ40 was the result of a 10 year design exercise with
the Jaguar design department attempting to best the classic design of the
first generation XJ6. The XJ40 prototypes began with a body design
very similar to the final result, wandered through the boxy, angular
shapes which were popular in the early-1980s, before returning to
the body style that we know today as the XJ40.
While the XJ40 body design was simplified greatly over that of the
series III XJ6, the XJ40 electrical system became much more complex.
>> http://de.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ40
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ40
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